ander werk. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ian Dijk - WaarBenJij.nu ander werk. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ian Dijk - WaarBenJij.nu

ander werk.

Door: Ianvandijk

Blijf op de hoogte en volg Ian

13 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Hallo iedereen! Leuk dat jullie weer een verslag aan het lezen zijn .
Tijdens het druivenplukken kwamen andere backpackers in opstand . Onze groep stopte er ook mee dus de boer wilde daarna iedereen 1 dollar per bucket betalen.
Omdat we niet veel verdiende zijn we naar een andere job opzoek gegaan.
Nadat we gebelt hadden met een harvest office stuurde ze ons door naar een boer in Cowra.
Die kregen we aan de lijn en vertelde ons dat we 20 dollar per uur krijgen maar wel 12 uur per dag 7 dagen in de week aan het werk moet, als het weer meezit.
De dag erna nog wel langs de andere boer geweest en de week afgemaakt en geld gevangen. Met een beetje ruzie weggegaan bij de andere boer, Op naar de volgende.
Tijdens dat we de boer uit Cowra hadden opgebelt had Ruben het adress opgescheven.
North logan
St. Cowra
Jaja dan zou je denken Cowra St. in North Logan . Eenmaal in North Logan aangekomen was er niets op een Irish Pub na. Daar vragen voor Boer Andrew maar die kende ze niet. Boer Andrew gebelt die vertelde dat het in Cowra was op de North logan st. Dus dat zijn 700 kilometertjes die we nog moesten rijden.
Nu eenmaal aan het werk is het te doen. Aan het begin wel afzien omdat we 1.5 maand niets anders hadden gedaan als gefeest. Het bedrijf waar we nu werken wordt geleid door 2 broers rond de 30.
Tijdens de eerste dag waren we in de lunch aan het eten totdat Andrew een vogel voor de lol uit de lucht schoot. 5 dagen erna kreeg hij een motor ongeluk tegen een hooibalen aan waardoor we vervroegd vrijkregen. De dag erna konden we weer niet watermeloenen plukken omdat het regende dat vonden we niet al te erg want het klaarde wat op en we gingen we met een groep Ieren en Italianen bij een grote dam zwemmen.

• 14 Maart 2011 - 06:20

Jan:

leuk om weer van je te lezen,ian !
    je zult wel enorm gespierd worden .
    benieuwd wat jullie vogende keer gaan doen,veel plezier.
    jan

• 14 Maart 2011 - 07:51

Mariska:

Ik heb begrepen uit alle verhalen dat watermeloenen plukken behoorlijk afzien is en 7 dagen per week werken.
    Ik snap, dat je blij bent, als het even regent.Die boer is er toch wel goed vanaf gekomen hoop ik?.
    Jullie verdienen goed. Lekker, kunnen jullie daarna verder reizen en is het misschien niet meer nodig om nog een keer een baantje te zoeken.Geniet er maar van. We hebben van alles hier voor je geregeld, belasting, school en studiefi. Dus als je thuiskomt kun je weer aan de bak. Denk er maar niet aan!!!!!Met ons gaat alles goed, we missen je, dus je mag er niet blijven wonen.Even een reminder 22 maart is John jarig.
    Vraag aan Sam of hij zijn rekeningnummer op de site zet, kunnen we een kadootje over maken voor zijn verjaardag.
    Dikke hug

• 14 Maart 2011 - 08:26

Jetty En Aart:

Leuk om je avonturen te lezen. We begrijpen nu dat je lamme armen had en daarom een tijdje geen verslag kon schrijven. Veel plezier en een dikke pakkerd van Jetty en Aart

• 15 Maart 2011 - 08:55

Nina:

Hi Itje,

Jemig wat een leven, heerlijk, geniet ervan!

XxX

• 15 Maart 2011 - 11:43

Monique:

Heerlijk broertje,

Zie je er al uit als Rocky, (lol)
    Maak nog maar veel plezier daar.

Dikke kus je zussie xxx

• 15 Maart 2011 - 18:39

Pa:

hallo boys, alles goed aan de anderkant. jullie zijn hard aan het werk,om je weer verder te verplaatsen. dat gaat jullie goed af, niet dronken over de straat lopen want dat kost heel heel veel geld .vraag dat maar aan Ian.jongens veel plezier niet te veel werken want dat kan je je hele leven nog doen. groeten john

• 18 Maart 2011 - 06:36

Claudia:

heb net de foto's op hyves bewonderd. Enge kruipende beestjes en jullie mooie kale koppies. Ik hoop voor jullie dat het meloenenplukken weer gestart is zodat jullie de financien weer op orde kunnen krijgen. Lekker wat geld verdienen en straks wat meer leuke dingen doen.
    Geniet nu maar........straks weer aan de studie!!

• 31 Maart 2011 - 14:52

Pa:

hoi.jongens laat weer is wat van jullie horen. groetjes john