Februari - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ian Dijk - WaarBenJij.nu Februari - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ian Dijk - WaarBenJij.nu

Februari

Door: Ian van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Ian

05 Maart 2015 | Curaçao, Willemstad

Naar aanleiding van mijn derdejaarsstage kreeg ik de opdracht om bij een organisatie op het gebied van veiligheid onderzoek te doen. Aangezien ik nog geen idee heb wat ik later precies wil gaan doen en in welk deel van de wereld ik mijn verdere bestaan wil opbouwen leek het mij leuk om ter oriëntatie stage te lopen in het buitenland. Via andere studiegenoten/vrienden heb ik te horen gekregen dat Curaçao de ideale plek is om dit te doen. Er werd mij verteld dat dit een klein eilandje is in het Caribisch gebied waar de zon altijd schijnt en de stranden wit zijn ;). Ik zeg doen!
Een stageplek zoeken heeft niet heel lang geduurd. Ik heb voor de makkelijke weg gekozen om dit uit te besteden aan Wereldstage (een organisatie die hier gespecialiseerd in is). In eerste instantie kwam Wereldstage met een stageplek bij een duikschool aan. Dit vindt ik wel erg karig op mijn CV staan en ben op zoek naar een grotere uitdaging. Na dit te hebben uitgelegd kwamen ze met een heel ander soort organisatie, verpleeghuis Betesda. Verpleeghuis Betèsda is met 140 medewerkers actief op het gebied van zorgverlening aan personen die door ziekte en/of handicap niet meer in staat zijn voor zichzelf te zorgen en niet in een ziekenhuis hoeven te verblijven. Ook is de zorg te intensief om thuis gegeven te worden. Deze multidisciplinaire zorg wordt gegeven aan personen met zowel somatische als psychogeriatrische problemen in de leeftijd vanaf 18 jaar. Deze stage sprak mij veel meer aan. Niet alleen doordat de opdracht in mijn ogen groter is dan die van een duikschool, maar ook door de organisatie waar ik werkzaam zal zijn. Een duikschool is vaak puur voor recreatie. Een verpleeghuis wordt bewoond door mensen die het zeer zwaar/lastig hebben. Het geeft mij meer voldoening/motivatie om juist voor deze groep een veiligheidsplan op te stellen en te implementeren. Dit is dan ook precies wat ik ga doen!
05-02-2015
De reis begint! In de ochtend zeer goed wakker geworden na een leuke laatste avond met Mieff. De laatste spulletjes ingepakt en pa gedag gezegd. Samen met mama Dennis opgehaald aangezien hij ook met dezelfde vlucht meevliegt. Op schiphol aangekomen mama gedag gezegd en ingecheckt etc. Op schiphol tijdens het roken van mijn laatste cigaret in Nederland kwam ik toevallig twee meisjes tegen die ook op Curacao stage gingen lopen en dit via dezelfde bemiddelingsorganisatie hadden gedaan. Eerste vriendjes waren dus alweer gemaakt. Na een vlucht van 13 uur (via Aruba) kwamen we dan eindelijk op Curacao aan. Na aankomst stonden direct mensen van Wereldstage ons op te wachten om ons een lift te geven naar hun bedrijventerreintje om daar de welkomstborrel te doen. Hier heb ik voor t eerst kennisgemaakt met alle andere studenten die stage zijn gaan lopen op Curacao. Aan t eind van de welkomstborrel gingen we naar ons appartement toe. Dit is echt een studentenappartement zo te zien en weet waarschijnlijk wat ik kan verwachten (feesten, troep, gezelligheid allesz). Toen ik eenmaal de eerste nacht in mijn bed lag kreeg ik echt een goed besef dat ik op die plek voor een half jaar zal moeten slapen. Ik begon Mieff te missen maarja een terugweg was er niet. Gewoon doorgaan en contact houden is t enige wat ik vanuit hier kan doen.
06- 02- 2015
Eerste ochtend op Curacao me bed uitgebrand. In de ochtend moesten we ons bij Wereldstage melden. Hier kregen we uitleg over de do’s en don’t op het eiland. Daarnaast moesten we het visum nog regelen. Bij aankomst bij de bank (leek overigens niet heel erg op een bank) lukte het mij niet om te pinnen. Ik een sprint getrokken naar een andere bank. Daar deed mn pinpas het ook niet. Ik denk fack zit meteen zonder money! Uitendelijk ik het 10 keer proberen komt er een beveiliger aangelopen. Ik vraag hulp aan hem hij zegt dat je alleen maar dollar briefjes van 20 kan pinnen. Visum was 305 en ik wilde 310 pinnen dat lukte dus niet. In Nederland zou zo’n automaat dat aangeven maar hier dus niet. Haha halve hartaanval maar uiteindelijk wel gelukt. Vervolgens visum gefixt en meteen met een aantal mensen naar een bar/zwembad gegaan. Hier heeft de rest van de groep elkaar beter leren kennen onder het genot van een fles vodka. In de avond hadden we een full- moon party/project x op kokomo beach. Dit leek heel erg op een festival zoals wij dit in Nederland kennen. Leuke avond gehad maar was rond een uur of 2 er wel klaar mee. Vervolgens nog met anderen die ook eerder teruggingen nog ff bij het appartementencomplex gechillt (eten gemaakt voor een aantal mensen) en maar gaan slapen.
07-02-2015
Brak!!! Desondanks mijn goede nachtmaaltijd alsnog brak! De zon schijnt ook weer keihard. Alle troep van gister avond ligt er nog. Drankflessen, opblaaspop hangt in de tent, verkeersborden etc. Waar komt t allemaal van dan #Hangover. Me hier maar niet te druk over gemaakt en het beste middeltje tegen de kater naar binnen gewerkt. Vervolgens naar het centrum gegaan om daar eens lekker te ontbijten. Voor t eerst kennisgemaakt met het bakkertje om de hoek. Daarnaast ben ik ook naar de (drijvende) fruitmarkt gegaan om daar cocosnoten, bananen en appels te halen. Toen ik terug kwam bij de patio (gedeelte achter bij ons appartement) heb ik in mijn Bob Marley zwembroek op de straat mijn cocosnoot geopend. Haha wat een hippie! In de avond was ik al redelijk moe en was zeker niet in de stemming om uit te gaan. De rest van alle mensen ging wel uit dus t werd ff tijd voor quailty time. Rustig bij een restaurantje zeer lekkere Roti gegeten en vervolgens een douche gepakt en naar mn bed gegaan.
08-02-2015
Weer vroeg me bed uitgebrand maar voelde me stukke beter dan gister. Heb mn sportschoenen maar eens aangedaan en ben een stukje gaan hardlopen. Na enkele kilometers te hebben hardgelopen vondt ik het ook wel weer genoeg. Vervolgens weer naar het centrum (punda) gegaan om daar boodschapjes te doen en de omgeving te bekijken. Daarna heb ik bij de kiosk gezeten (voor de appartementen). Dit is een plek waar we internet hebben en Remy lekkere broodjes voor je maakt ;) Dit is de eigenaar van de kiosk en ga echt stuk om die kerel. Echt zo’n dikke Antiliaan met een geestige stem. Daarnaast is t ook een aardige kerel die alles rustig aan doet. Toen ik eenmaal internet had en weer een beetje contact heb weten te leggen met Mieff en andere achterblijvers. Kreeg ik ook Dennis weer te spreken. Deze had inmiddels een auto gehuurd en Margien opgehaald. Samen met hun ben ik vervolgens naar mambo beach gegaan. Dit is een fake strand maar laat t maar fake zand zijn. Het water was hartstikke blauw en je kon er prima een patatje eten en biertjes drinken. Vervolgens heb ik met Margien een broodje Subway gehaald. Voordat we moesten bestellen stonden we redelijk lang in de rij te wachten. Wij dus hevige discussies voeren wat het lekkerste broodje was en hoe wij ons broodje gingen maken. Een andere Nederlander stondt in die tent en kon om de discussie laggen en werd er na een tijdje in betrokken. Toen wij eenmaal konden we bestellen was het broodje toch uiteindelijk anders dan we in de voorbereidingen meende te maken ;) haha
Vervolgens zijn we dit broodje op het strand gaan eten en hebben nog een laatste biertje gedaan. Toen we eenmaal terugkwamen bij de auto kregen we tot onze grote verbazing een hoop schade aan de zijkant van de leenauto te zien. Iemand is er volop tegen aangereden en vervolgens weer doorgereden. Tsjaa. Wat een losers. Gelukkig was Dennis goed verzekerd en is hij er de volgende dag achteraan gegaan. Vervolgens zijn we nog naar Otrabanda gegaan. Hier hebben we een stukje gelopen maar iedereen was al redelijk gaar van het dagje strand. Dus hebben we nog 1 laatste drankje gedaan en elkaar gedag gezegd!
09-02-2015
Laatste dagje voordat ik daadwerkelijk naar mijn stage toemoet. Beetje gechilled, strandje geweest, centrum geweest, boodschappen gedaan. Gezamelijk in de avond nog een keertje naar het centrum geweest. Vroeg naar bed gegaan. Was kapot!?!
10-02-2015
Stagecontract ondertekent, gezwommen, uit eten geweest. Kan me niet meer veel herrineren maar t was idd. Een lekkere dag.
11-02-2015
Eerste dag op mn stage aangekomen. Geen auto hoeven kopen aangezien ik afgelopen dagen 2 andere stagiaires heb ontmoet waarbij ik kan meerijden. Goodlife!. Moest deze morgen vroeg opstaan en dat is afgelopen jaren niet me sterkste kant. Daarnaast hebben we ook alleen een koude douche. Dit vindt ik in de ochtend zeer onprettig. Eenmaal aangekomen bij het verpleeghuis en iets wakkerder geworden. Keek ik mn ogen uit. T verpleeghuis ziet er redelijk uit maar zoveel anders dan in Nederland en natuurlijk ook veel minder luxe. Bij aankomst kregen we een rondleiding van de stagecoordinator binnen de organisatie. Vervolgens moesten we ff wachten. Dit bleek uiteindelijk 2 uur te zijn en dit is dan ook typisch een verschil tussen onze bedrijfscultuur en die van de mensen hier. Vervolgens werd er door de activiteiten afdeling een soort van Carnaval in het verpleeghuis geoorganiseerd zelfs de winnaar van het carnavalslied was aanwezig. Daarnaast was er een wedstrijd tussen de verschillende afdelingen van het verpleeghuis. Nadat de optredens afgelopen waren moest ik de technische dienst meehelpen. Ze waren toevallig bezig met het schilderen van een kast. Haha ik. Zoon van een schilder ging ze dus maar ff meehelpen. Wat schilderen deze mensen langzaam! Aan het einde van de dag nog meegeholpen met de bus van Betesda schoon te maken aangezien alle bejaarden naar de echte carnavalsoptocht moeten worden vervoerd. In de avond na werk hebben we lekker gegeten bij Remy.
12-02-2015
Weer belachelijk vroeg opgestaan en me dagelijkse dosis depressie gehad. In de ochtend heb ik de technische dienst meegeholpen met allemaal kleine klusjes. Dit was best leuk om te doen en leerde op deze manier een beetje de bewoners kennen. Me eerste bejaarden vrienden hier gemaakt en hier cigaretjes mee gerookt. Haha. Wat een lagkick. Ik kom hier voor de veiligheid en loop cigaretten uit te delen aan de bewoners. Daarnaast heb ik lekker gegeten bij Roosje in de kantine. Dit is een oudere antiliaanse vrouw die voor 6 gulden een lekkere maaltijd voor me kan klaarzetten op werk. Niet verkeerd dus. Na het werk hebben we boodschappen gedaan en drank in geslagen. In de avond weer uit eten geweest maar weet zo snel ff niet meer waar dat is geweest.
13-02-2015
Weer vroeg op. Tijdens mn stage eerste risico inventarisatie gemaakt van het gebouw. Daarnaast heb ik foto’s gemaakt van alle mogelijke risico’s die er buiten het gebouw aanwezig zijn. Na stage heb ik lekker een fles Malibu gehaald en een zwart gat in mijn gehuigen gemaakt. Was een goede avond maar hoe/wat. Geen flauw idee. Oja er was ook het tiener carnaval deze dag. Hier ook ff wezen kijken natuurlijk.

14-02-2015
Te brak wakker! Op naar stage.. Eenmaal aangekomen moest ik me melden bij de technische dienst. Daar heb ik bekeken met welke werkzaamheden zei zich bezichhouden en ben hun ook maar ff gaan helpen. Aardige collega’s ontmoet zoals Nieldo en edzo ofzo.. In de daghap gehaald bij Remy en natuurlijk afgewacht of Mieff mn valentijnscadeautje had ontvangen! Haha. Voor t eerst in mn leven iets verstuurd ipv ontvangen. Voelde heel goed om te zien hoe blij ze hiermee was. Ze had het zelfs op facebook geposted. Haha . Iedereen kon dus bewonderen hoe ik ook kan zijn. Later op de avond nog carnaval wezen vieren bij cafe de tijd. Ik ging weer vroeger weg want was er wel weer klaar mee. Daarna nog ff bij het appartementencomplex gezeten met een aantal mensen die of niet gingen of al eerder terug waren gekomen.
15- 02- 2015
Zoals gewoonlijk vroeg opgestaan. Ik ben maar een stukje gaan hardlopen om de tijd te doden aangezien iedereen nog lag te slapen. Na het hardlopen heb ik ff geontbeten bij Remy. Nadat ik klaar was met eten kwam ik 2 damens tegen die ook wilden gaan hardlopen. Ben vervolgens nogeens gaan hardlopen en ben hierna maar eens gaan douchen. Tegelijkertijd kwam ik Dylan en Mathijs tegen. Ik ben met hun gaan zwemmen bij Saint Tropez. In de middag lekker maar weer eens goed stoom af wezen blazen. In de avond zijn we naar het echte carnaval toegegaan. Veel mensen van de groep vonden het niet zo heel leuk. Ik vondt in eerste instantie de sfeer ook wel meevallen aangezien er bijna alleen maar toeristen met hun cameraatje in hun hand stonden. Zelf er vervoglens maar bier ingegooid samen met een meisje (Miloushka) die ook zin had om te drinken. Uiteindelijk met Miloushka en nog zo’n meisje waarvan ik haar naam ff niet weet de rest van de groep kwijtgeraakt en toen maar ff wezen eten. Vervolgens hebben we bij de patio (achter ons appartement) gechillt en was weer zo erg naar de kloten dat ik niet al te vroeg lag te slapen.
16-02-2015
In de ochtend wezen chillen bij het appartement. Vervolgens maareens naar het bakkertje gelopen en een aantal broodjes gehaald. Daarna met matthijs, Dylan en Joep naar mambo beach gegaan. Daar kwamen we nog meer stagiaires tegen en hebben we de hele dag op t strand gechillt. In de avond zijn we naar een klein strandtentje aan het water geweest waar we tijdens zonsondergang met zijn alle hebben gegeten. Na het eten kregen we het idee om naar het Casino te gaan. Ik zoals gewoonlijk weer grote praatjes dat ik geld ga maken. Haha. Na een gezellig avondje casino en 200 gulden rijker nog ff bij de patio wezen chillen en toen maar weer gaan slapen.
17-02-2015
5:30 opgestaan zoals gewoonlijk hier en met collega’s naar stage toe gereden. Op stage aan mijn stagewerkplan begonnen en wat deskresearch gedaan. Daarnaast een aantal collega’s gesproken en wat lol gehad op de werkvloer. Rond 3 uur weer lekker naar huis gereden en wat boodschappen gedaan. In de avond zoals gewoonlijk uit eten geweest en weer vroeg gaan slapen.
18-02-2015
Vroeg opgestaan, naar werk gereden, boodschappen gedaan, gekookt voor een huisgenootje. Vervolgens bij de patio wezen chillen en weer vroeg me nest in gedoken.
19-02-2015
Na twee uurtjes te hebben gewerkt en 10 keer naar de WC te zijn geweest was t tijd om naar huis te gaan. Flinke Buikgriep!@# Aan Judella Paula (Contactpersoon binne de organisatie) gevraagd of ik naar huis toe kon. Zij vondt dit geen probleem en kon er volledig begrip voor tonen. Ook vertelde ze dat t rond deze periode heerst en dat ik genoeg water moest drinken. Lange tijd niet ziek geweest en dan ook precies weer nu :S Hele dag op bed gelegen, in de avond klein boterhametje naar binnen gewerkt en op mn kamer wat films gekeken.
20-02-2015
Aangezien mijn buik nog niet helemaal hersteld was en ik al later wakker werd dan de Ilse en Wendy (De meisjes waar ik bij meerijd naar stage toe) ben ik nog een dagje thuisgebleven. Tijdens deze dag heb ik in de ochtend een rondje centrum (punda) gelopen en wat fruit gehaald en naar de bakker geweest. De rest van de dag op Mambo beach ziek wezen zijn. In de avond bij de patio gezeten en vroeg me nest in gedoken.
21-02-2015
Iedereen van Wereldstage ging naar klein Curacao op een paar thuisblijvers na waaronder ik. Dit heb ik gedaan om later met Madelief te gaan. De dag begonnen met rustig naar de fruitmarkt te lopen en een paar stuks fruit te halen. Deze heb ik vervolgens bij de kiosk van Remy opgegeten. Daarna heb ik mijn was naar het washok gebracht. Hier betaalde ik 20 gulden voor 6 kilo was. Weet niet of ik dit veel vaker ga doen! Gaat een hoop kosten als ik hier een half jaar zit. Aan de andere kant is het ook wel weer makkelijk. Nadat ik mijn was weggebracht had ben ik mijn kamer gaan schoonmaken. Vervolgens met de groep mensen die niet naar klein Curacao gingen naar het strand geweest en wat wezen eten in t centrum.
22-02-2015
Vandaag kwam iedereen terug die naar klein Curacao is geweest. Leuk weekend hebben ze gehad alleen sliepen ze op t strand en begon het keihard te regenen de hele nacht. Haha. Wat een lachkick. Ben ik ff blij dat ik met me schatje er naartoe ga. De hele dag zijn we met een grote groep naar een strand geweest in de buurt van Westpunt. (ben ff de naam kwijt) Dit was t eerste echte strand wat ik op Curacao heb gezien. De rest van de stranden waar ik toe nu toe was geweest is namaak. Ik vondt dit strand best mooi en heb de hele dag hier biertjes gedronken, gezwommen, etc. Goodlife dus. In de avond zijn we gaan eten bij een pizza restaurantje (Ik, joep, dylane, Shane?, Jaap). Dit had ik al een tijdje niet gegeten en t ging er zeer goed in. In de avond nog ff met de groep bij t appartement gezeten en t happy hour meegepakt bij Mambo beach.
23-02-2015
Shit! Kut. Veel te brak!@# Het is al half 9 ! Snel naar stage gegaan en voelde meteen me buik weer tekeer gaan. Haha. Wat een sukkel ben ik ook. Last van me buik maar wel vollop zuipen.. Hoop dat ik de dag vol ga houden. Eerste paar uurtjes maar ff aan dit verslag gewerkt ;) Ga zo beginnen met mijn stagewerkplan. Dit moet over een weekje afzijn en moet ook nog een skype gesprek met me stagebegeleider en stagecoordinator regelen. Haha. Dit is weer echt zo’n typische maandag als in Nederland. Wakker uit een droom en weer druk met allemaal kk bullshit. Achja.. In het verpleeghuis een bewoner tegengekomen die mij al vaker had gezien. De oude vrouw vertelde me dat ik een hele aardige jongen was en altijd lacht en vrolijk is. Ach mens! Je moest een weten, voel me een wrak! Uiteindelijk de stagedag overleeft en naar huis gegaan. Daar ff tot het avondeten bij het appartement gechillt en toen wezen eten bij Remy. Samen met Bob Hartog (jongen uit Loosdrecht) vervolgens naar het casino gehad. We gingen aan het beginnen rustig rouletten en gratis drankjes drinken :P Toen roulette redelijk goed ging en me geduld opraakte wilde ik weer graag naar de blackjack tafel. In tien minuten tijd aan de blackjacktafel 180 gulden verloren. Snel maar weer rustig wezen rouletten toen we opeens jeanine en nog drie andere meisjes van onze groep tegenkwamen. Roulette ging ook weer beter en ging toen maar weer ff blackjacken. Uiteindelijk over de gehele avond 100 gulden verloren. Jammer.. Maarja. Wel een leuke avond gehad !
24-02-2015/25-02-2015
Dit waren twee zware dagen stage. Kan er voor de rest weinig over kwijt.
26-02-2015
Overdag stage gelopen. In de middag bij Miles voetbal gekeken. Feyenoord speelde tegen AS Roma. Heb echt naar deze wedstrijd toegeleefd. Kk scheidsrechter floot weer als een kk malloot. Helemaal ziek van het verlies!@ KK voetbal ook. Kk hoere kk roma. In de avond een lekker hapje gegeten bij Remy. Daarna was ik zo moe dat ik alweer rond een uur of 8 lag te slapen.
27-02-2015
Naar stage gegaan met de bus aangezien ik niet mee kon rijden met collega’s omdat hun vrij waren. Bij de bushalte een Nederlands meisje tegengekomen die hier ook stage loopt. Dacht in eerste instantie dat ze van t eiland kwam. Met haar over van alles en nog wat over het eiland gepraat. Ze had dezelfde bus als ik nodig.. Op werk aangekomen maar eens hard aan me stagewerkplan gewerkt aangezien het nog steeds niet af was. Daarnaast met Thielman (bewoner) peukjes gerookt en gepraat over van alles en nog wat. Ik vertelde hem dat ik een auto nodig had voor de maanden dat Mief, familie en rory langskomen. Hij vertelde mij dat zn oude buurman in die handel zat en hij ging hem meteen bellen. Nog geen beslissing gemaakt maar wel de prijzen die hij vraagt te horen gekregen. Klonk redelijk goedkoop maar zal me nog eerst veder orienteren.
28-02-2015
Vandaag is een ‘watersportdagje’ door Wereldstage georganiseerd. Veel mensen van de appartementen hier heen of naar de bbq bij de Grote Knip. Ik had me al ingeschreven bij Wereldstage dus ben hier heengegaan. De dag werd bij een surfschool gehouden bij de Carcasbaai. De dag begon met windsurfen. Dit had ik nog nooit gedaan dus dit leek me leuk om een keertje te doen. Na een aantal keer proberen lukte het me aardig maar vondt het wel weer genoeg voor die dag ;) Ik had rond een uurtje of 2 wel zin in mn eerste biertje maar kreeg te horen dat de bar pas 5 uur openging aangezien het een ‘sportdag’ was. Haha. WTF.. Kunnen ze geld verdienen. Willen ze geen geld verdienen. Vervolgens een aantal andere gasten tegengekomen die ook zin hadden in een biertje. Hun hadden gelukkig een kratje meegenomen dus ik zat goed. Nadat iedereen klaar was met hun sportding ging de bar eindelijk open. Nadat we onze eerste biertjes van de bar hadden gedronken kregen we zin om te voetballen. Wij een bal proberen te regelen maar tevergeefs. Vervolgens maar gewoon naar het voetbalveldje (zandbak) gelopen. Daar stond een klein antilliaans mannetje te voetballen. Die bal is voor mij :P Voorgesteld aan dat joggie om een wedstrijdje te doen. Nadat we de meisjes en de jongens over de teams hadden verdeeld konden we beginnen. Na 2 a 3 minuten te hebben gevoetbald moest ik een sliding maken om een ‘voetbalfout’ van een teamgenoot te herstellen. Tijdens deze sliding raakte ik verschillende voorwerpen die niet op het veld thuishoorden. Me been lag open. Achja dacht ik.. T valt wel mee. Vervolgens veder gevoetbalt kwam de bal buiten het veld. Ik op mn blote voeten die bal halen. Loop ik in van die stekels. Vervolgens nog een paar minuten veder gevoetbald stond ook Dylan in die stekels. Nog drie minuten later had ook Jori een schaafwond op zn been. Toen vonden we het wel genoeg. Ik pakte me biertje weer. Wilde een cigarret aansteken maar had geen aansteker. Ik zag een groep antilliaanse groep jongeren staan en vroeg aan hun een aansteker. Een meisje van die groep kwam vervolgens naar me toe met een doekje en wees naar me been. Me hele been was bebloed. Na een paar minuutjes praten kwam ik erachter dat die gasten niet uit curacao komen maar uit jamaica. Feestje dus!? Werd uitgenodigd voor een jamaicaans feest in de buurt van de plek waar wereldstage de bbq gaf. Uiteindelijk na de bbq niet meer naar het feest gegaan. Onze chaffeur wilde omkleden bij het appartement en daarna naar een club. Uiteindelijk niet uit geweest aangezien ik hier zeer verrot slaap en iedere avond gebroken ben.

Groetjes aan iedereen die dit leest! Ik mis jullie!

• 05 Maart 2015 - 18:58

Malissa:

Leuk leuk! Enjoy

• 05 Maart 2015 - 19:17

Annie:

Dikke kus van je buuf. Xxx

• 05 Maart 2015 - 19:41

Mama&Nina:

Hi Itje,
    Wat heb je een fantastisch verhaal geschreven. Leuk om zo een beetje mee te krijgen hoe je het daar hebt. We blijven je volgen en bellen snel.
    X

• 05 Maart 2015 - 20:28

John:

leuk he

• 05 Maart 2015 - 22:52

Appie:

Mooi verhaal dat je nog tijd hebt om te shrijven zwaar leven daar groeten van hier

• 11 Maart 2015 - 22:04

Yolan:

Hai Ian,
    Wat leuk te lezen dat het goed met je gaat op het eiland aan de andere kant van de plas.
    Zo te lezen al heel wat ervaring opgedaan en maak erop uit dat hét je bevalt daar.
    Succes met je stage en lees wel weer wat je zo al mee maakt.
    Groéten uit Vreeland, Yolan